måndag, augusti 31, 2009

Föreläsning på KAU

Kompisarna Ina & Christer, Anna och jag har varit på föreläsning på Karlstads Universitet. LCHF.
Low Carb High Fat. Tre jättebra föreläsare, bla kostdoktorn.se. Eftersom jag provat liknande, så VET jag att detta fungerar och att man blir pigg, inte sötsugen och rasar i vikt osv osv. Men jag kunde känna att jag blev lite DUM och segtänkt, mer än vanligt, mitt komihåg var sämre än sämst när jag gick på low carb. Men å andra sidan, jag är en människa som alltid får de sällsynta biverkningarna, så detta var väl en sådan kansek. Bättre smal och dum än fet och halvdum?? Det blev lite hallelujastämning i slutet när killen från lchf.se började prata pins, stödja sajten, prata med alla vi någonsin stöter på osv...sektvarning, ööööh???
Men, jag ska dra igång med denna diet! Any year now. :-)

2 kommentarer:

  1. Jag har åxå kört LCHF, det är ju helt fantastiskt! Ägg å bacon till frukost... I rest my case.
    Nu säger Annika Dahlqvist, på Nyhetsmorgon, att man blir mer resistent mot infektioner med denna diet, så det kan betyda att vi inte behöver vaccinera oss mot svininfluensan! Plus att vaccinet skyddar max ett år.

    SvaraRadera