tisdag, augusti 14, 2012

Türkiye 2

Häromdagen var Elin och jag på affären Marias här i Side, det är en butik som verkligen ägs av en svenska, och inte bara heter så för att locka till sig svenskar :)
Det som är bra med Marias är att det (nästan) är färdigprutade priser. Hälsade även på Louise som jobbar här, vars blogg jag följt i ett och ett halvt år, närmare bestämt sedan jag fick allergichock av penicillin och låg en hel vecka och kliade mig hysteriskt om nätterna i gästrummet. (se bifogat foto) Sökte på blogg + svenskar + Side och hittade Louise. Söt, trevlig liten tjej, kul!
Nu följer jag tre svenskar från tre världsdelar frekvent: Danne och hans familj på Bali (fd arbetskompis), "Loppan" en tjej m familj som ska bo på östkusten i USA i några år och så Louise som bor i favvoSide. :)
By the way, Elin är rätt uttråkad på eftermiddagarna när vi vänder ändan till...
Nu är det dags att vandra ned till La Dinner!
Tjosan!

Ps. Har löst mysteriet med nötter i maten. Förra året fick jag ett allergianfall efter att ha ätit en gryta troligtvis, mådde verkligen skit och svullnade upp och "kräktes" osv. Frågade då hovmästaren om turkisk matlagning innehöll nötter. Nä, nä, vi har inga nötter sa han.
Häromdagen hände samma sak...nästan. Käkade en gryta som innehöll vad jag fick veta -pinjenötter. Jag sprang upp på rummet och tog antihistamin och kortison. Så nu vet vi -turkisk mat KAN innehålla nötter och Pejja äter mindre och mindre, är livrädd för att må som förra året i och med att jag inte kan kräkas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar