söndag, maj 27, 2012

Requiescant In Pace farbror Göte

När jag var liten, så fanns faster Maj-Britt och farbror Göte. De var människor som vi hängde med liksom. Sen efter ett tag, så förstod jag att Maj-Britt var min pappas storasyster, men som litet barn är det ju ändå svårt att få ihop det där.
Sen efter ytterligare ett tag insåg jag att ordet farbror stod för fars bror...men Göte var ju inte pappas brorsa! ??? Då sa någon: -Han är en sk ingift farbror förstår du....öh??? Whatever!
I min relation till dem, så har jag aldrig brytt mig om vem som är släkt med vem - jag gillade ju dom ändå.

Idag gick FARBROR Göte bort 89 år gammal. Han fick somna in stilla och var väl omhändertagen av personal på Gunnarskärsgården de sista åren när Alzheimern tog över hans liv. Nu är Maj-Britt kvar ensam och man undrar hur länge till hon får vara hos, även hon har Alzheimers.

R.I.P kära Göte, tack för alla goda minnen och skratt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar