onsdag, april 15, 2009

Att leva på stor fot


"Leva på stor fot" betyder att föra ett dyrbart eller slösaktigt leverne. Uttrycket går tillbaka till det medeltida modet med s k "snabelskor".

Nog för att jag har ett slösaktigt leverne stundtals, men i mitt fall innebär det att jag verkligen LEVER MED STORA FÖTTER. Ah, jag blir så trött. Chopp chopp, hugga av lite på de två främre tåna, räcker med höger, vänster är faktiskt mindre.
Hade beställt ett par fräcka skor med limegrön insida. Tror ni att storleken var rätt, US10...*suuuurar*. När jag gick upp en storlek återstod Foppatofflor och gympadôjjôr. Kan man ha Foppa till kjol på AF?
Finns en sajt som heter King size skor, där kan man beställa tantliknande skor för 1200 + frakt typ. Tror faen att det blir slösaktigt.
Ska nog sy mig ett par snabelskor!!
Ciao!
Ps.Jaja, Paris Hilton har åxå fötter stora som dasslock, men hon väger 31 kg och trippar fram i små sandaletter. Ds.

1 kommentar:

  1. Hej! Kul med en ny blogg att följa för Alva och mig. Kram

    SvaraRadera