tisdag, april 03, 2012

Good flow!

Jag har nog gjort många goda gärningar på sistone:

1. Idag ringde uthyrartjejen och erbjöd mig en lägenhet.
Jag har stått i kö i 1,5 år och var i kontakt med henne för två veckor sedan och frågade om de verkligen tittat på intresseanmälan som man gör på deras sida...hrmfff...blev tipsad om att höra av mig i slutet av varje månad, det gjorde jag och idag kom samtalet!
Gissa om jag blev förvånad när det var mina bekanta som sagt upp lägenheten. Det var där i deras hem med ett glas vin i handen som jag kom på att jag ville bo där. Coolt!
Tog med mig teen och gick dit och kände samma känsla nu som då - här kan jag tänka mig att bo. Lite nedköp blir det ju, går från 117 till 82, men då kan vi även räkna med typ 3400 extra i plåneburren. Inte illa för en shopaholic som jag. ;) Mindre och mysigare skulle jag säga.
Ps. Löpbandet får nog plats.

2. Bilen död imorse. Shitfanihelvetesjävlaförbannadekit sa min sambo typ. Efter att ha tänkt i typ 10 min kom jag på ahaaaa, vi betalar ju för sån där Väghjälpsförsäkring juh. Ringde och bokade en kille till 16.15. Han kom, startade bilen med kablar, vi åkte till verkstad med den för översyn av batteriet och skjutsade mig sedan till en hyrbilsfirma. Ööööörn, ööööörn körde som fän tillbaka i en Volvo V70 som vi får ha i tre dagar. Allt på denna Väghjälpsförsäkring.

3. Lyckades äntligen få ihop min cykel som fått en släng av sabotage på sig, läs häftstift i däcket, hål på sju ställen. Nu tar det 3 min till jobbet istället för 7 min att gå. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar