lördag, april 21, 2012

Löddasaktiviteter

Idag har jag varit med Elin och hennes mamma Lena på Lager 157 som öppnade häromdagen. Det var rätt schyssta kläder och en rätt schysst 30 min lång kö till kassorna... Det var dock bara Elin som stod för inköpen.

Jämt liiite arbetsskadad som man är noterade jag att det antagligen inte varit en endaste nysvensk på den speedintervju som de hade inför tillsättningen av personal. Det var bara unga svenska tjejer som jobbade där, dessutom är nästan alla brunetter, se fotot.
Jag tycker att personaltillsättningen bör spegla det samhälle vi har idag, särskilt som affären även ligger nära Kronoparken. En invandrare kunde de väl åtminstone ha anställt!

Vi åkte sen och käkade lunch på Cafe August och det fick mig osökt att längta till sommaren...Mmm
Trevlig dag var det!


1 kommentar:

  1. Check! Nu ska jag också försöka ta mig dit någon gång.

    SvaraRadera